آغاز بازسازی صنایع فولاد ازنا

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع فولاد ازنا رها شده بود که با اقدامات مستمر عملیات بازسازی آغاز شده است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: حسین گودرزی افزود: احتمالا کار بازسازی و تجهیز امکانات آن تا یکسال دیگر به طول بیانجامد و پس از آن در مدار تولید قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: قطعا با به بهره برداری رسیدن صنایع فولاد ازنا شاهد یک تحول اساسی در شهرستان خواهیم بود چرا که این صنعت باعث می شود برای بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود۰ ۳۰۰ هزار نفر هم به طور غیر مستقیم اشتغالزایی کند و در حقیقت تحولی اساسی در اقتصاد شهرستان رخ خواهد داد.

گودرزی بیان کرد: صنایع گهر درود هم بیش از یکسال که تعطیل شده است و در حال حاضر نیز مجوز آن را اخذ کردیم تا در ماههای آتی واگذار شود این کارخانه می بایست ۱۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار شوند اما متاسفانه اکنون حدود ۱۰۰ نفر فعالیت دارند.

وی ادامه داد: کارخانه خمیر مایه هلدینگ بانک سپه هم احیا شده است که تاکنون بیش از ۷۰ نفر را استخدام کرده و در آینده نیز با توسعه آن افراد بیش تری مشغول به کار خواهند شد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان تاکید کرد: کارخانه لوله های فارسیت هم به بورس واگذار شده بود و با جلساتی و پیگیری هایی انجام شده تا بدهکاری آن رفع شود و در آینده راه اندازی شود؛ ضمنا برای احیای کارخانه لوله های الیافی بهراد وابسته به شستا هم اقداماتی انجام شده و در تلاش هستیم تا از سوی شستا بازگشایی شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.