۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان آزاد شدند

رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد شامل ۲۱۱ مرد و ۹ زن طی نیمه نخست سال جاری با تلاش کارکنان و اعضای ستاد دیه استان و یاری خیران و نیکوکاران، از زندان های استان آزاد شدند.

به گزارش قاب خبر: حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری افزود: از مجموع مددجویان آزاد شده، چهار نفر زندانی بدهکار دیه حوادث و سوانح کارگاهی، ۹۲ نفر محکوم مالی در جرایم غیرعمد، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۴ نفر بدهکار نفقه بودند که به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی مجموع بدهی این مددجویان را سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیران هم استانی ،۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از طریق اعطای اعسار (اقساط)، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۳۹۰ میلیارد ریال نیز از محل سایر منابع، چون آورده خانواده مددجو و کمک‌های نهادهای حمایتی تامین، به حساب خزانه دادگستری واریز و موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

وی با تقدیر از حمایت و کمک شکات در گذشت از بخشی از بدهی خود، گفت: در فرآیند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شکات به مانند خیران عمل کرده و همواره از بخشی از بدهی خود گذشت می‌کنند که قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: در همین راستا ۶ ماهه ابتدای سال جاری شکات ۲۱۰ میلیارد ریال از طلب خود گذشت کردند که رقم بالایی بوده و سهم بسیار مهمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با مقایسه با آمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در مدت مشابه سال قبل افزود: پارسال در مجموع ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد استان شامل ۱۴۰ مرد و ۳ زن از زندان آزاد شدند و آمار آزادی های امسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بود.