نقش و اهمیت دیوان محاسبات در اصلاح امور و بهبود و کیفیت خدمات

نشست جهاد تبیین در اداره کل دیوان محاسبات استان با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: مظفر جمالی نژاد اظهار کرد: نیروهای مسلح خاصه بسیج و سپاه دستاوردهای عظیمی در تامین نظم و امنیت کشور و جهت دهی در منطقه داشته و الگوپذیری در جهان امروز از آثار و برکات آن می باشد.

وی بخش مهمی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه های اقتصاد ، فرهنگ، عمران و آبادانی، امنیت ، اقتدار و مدیریت بحران در این برهه از تاریخ را مرهون تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح دانست و بیان کرد ، تحقق وعده صادق ، صبر و استقامت جبهه مقاومت، حمایت جهانی و به رسمیت شناختن فلسطین در مجامع بین المللی محصول نقشه راه روشن انقلاب اسلامی است که در این خصوص بسیج و سپاه پاسداران نقش پیش برنده و محوری دارد .

وی در ادامه با بیان و تبیین فعالیت‌ها و اقدامات نطارتی دیوان محاسبات در صیانت از بیت المال افزود، برای ایجاد شفافیت و برقراری انضباط در حوزه اقتصاد و مالیه عمومی کشور، دیوان محاسبات نقش مهمی دارد و تلاش می کند با اقدامات صیانت بخش خود در جهت امید آفرینی ، ارتقاء و حفظ اعتماد و سرمایه اجتماعی عمل کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه دیوان محاسبات برای نظم بخشی و برقراری انضباط مالی و ایجاد شفافیت اقدامات موثری صورت انجام داده است عنوان کرد: امروز کارکنان دیوان محاسبات در دستگاه های اجرایی حضور موثر و پررنگی دارند و اجرای به موقع ظرفیتهای قانونی از جمله قانون بودجه را به صورت مستمر رصد و پیگیری می نمایند .

وی افزود: دیوان محاسبات برای تحقق شعار سال در حوزه تولید و اشتغال اقدامات و برنامه های استان را رصد و کنترل می نمایند، همچنین تحقق برنامه های مصوب دولت و مصوبات سفرها ، تسهیل و تسریع در جریان ورودی منابع بودجه، کنترل مصارف بودجه، بازدیدهای میدانی از طرح ها و پروژه ها، احصا و پیگیری انحرافات قانونی ، تقویت کنترلهای داخلی و سامانه های اطلاعاتی ،تهیه گزارشات تحلیلی و به موقع جهت تصمیم گیری در حوزه های تقنینی و اجرایی و عارضه یابی نظام مسائل استان و انعکاس به دستگاه های ذیربط از دیگر برنامه ها و فعالیتهای دیوان محاسبات استان است.

جمالی نژاد بیان کرد: مردمی کردن نظارت در سنوات اخیر جزء سیاست های سنوات اخیر دیوان محاسبات می باشد و برای تحقق این مهم ، برقراری ارتباط و شنیدن صدای مردم از طریق سامانه ۱۹۸، تشکیل مجع نظارت مردمی در استان‌ها در دستور کار قرار گرفته و پاسخ دهی به استعلامات فنی ، نظارت مستمر بر هوشمندسازی و استقرار دولت الکترونیک ، اجرای حسابداری تعهدی ، حسابداری واحد خزانه و صدور حواله الکترونیک ، حساب ذی‌نفع نهایی، اصلاح ساختار بودجه ، مولدسازی و تثبیت دارایی های دولت و حفظ و صیانت از اموال دولت بخش مهمی از برنامه ها و اولویت‌های سالانه دیوان محاسبات است که چنانچه درست اجرا و مدنظر قرار گیرد علاوه بر رفع انحرافات و آسیب‌های احتمالی ، زمینه اصلاح ساختار و ناترازی بودجه را بیش از پیش فراهم می نماید .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز در این دیدارضمن تقدیر و تشکر از زحمات دیوان محاسبات و اصلاحات به عمل آمده در حوزه مالی و محاسباتی ، نقش و اهمیت دیوان محاسبات در اصلاح امور و بهبود و کیفیت خدمات و طرح ها را بسیار با اهمیت شمردند.

سردار باقری اظهار کرد:  جمهوری اسلامی در حال قدرتمند شدن در صحنه های جهانی است و دشمنان به دنبال جلوگیری از تحقق این راهبرد هستند.

وی افزود: یکی از راهبردها و عملیات های سنگین دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است، در حالی که دولت سیزدهم خدمات شایانی را طی سه سال خدمت خود به مردم ارایه داده که قابل تحسین است و باید با بیان آنها در افزایش مشارکت تلاش کنیم.

سردار باقری تصریح کرد: ما باید برای مقابله با اهداف دشمنان خدمات دولت را برای مردم بازگو کنیم چرا که مردم خدمات دولت شهید رییسی را لمس کردند و کارخانجات و کارگران بسیاری در طول خدمت ایشان رفع مشکل شدند.

وی گفت: دشمن در تلاش برای برچسب زنی به کاندیدهای انقلابی است و مردم باید در این خصوص هوشیار باشند.