نصب کتیبه و سر در ورودی برای کارگاه و خانه پیشکسوتان هنرهای‌سنتی بروجرد

با هدف ایجاد زیرساخت های شهر جهانی صنایع دستی، کتیبه و سر در ورودی برای کارگاه و خانه پیشکسوتان هنرهای‌سنتی بروجرد نصب شد.

به گزارش قاب خبر: عباس حمزه ای گفت: با هدف تکریم هنرمندان صنایع دستی شهرستان بروجرد؛ بزودی کتیبه و سردر ورودی برای کارگاه و خانه پیشکسوتان هنرهای سنتی در شهرستان نصب می شود.

وی افزود: این سر درها و کتیبه ها با هدف ایجاد زیرساخت‌های ثبت بروجرد به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی و همچنین معرفی و تکریم پیشکسوتان هنرهای سنتی این‌شهر بر ورودی کارگاه و خانه هنرمندان نصب خواهد شد.

حمزه ای بیان کرد: در نخستین اقدام، این سردرها در ورودی کارگاه‌و خانه هنرمندان ورشو سازی شهرستان از جمله خانه استاد ماشااله‌ فرخ‌پی و کارگاه استاد اسداله ابوالزاده نصب شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای معرفی بیشتر هنرمندان و اساتید هنرهای صنایع دستی انجام شده و بزودی و در گام بعدی ۷۰ کتیبه تهیه شده بر ورودی کارگاه‌های صنایع‌دستی واقع در بافت تاریخی بازار بروجرد و خانه دیگر
پیشکسوتان این شهر نصب خواهد شد.

وی گفت: طرح کلی این کتیبه‌ها برگرفته از نقوش مسجد جامع بروجرد بوده و درمتن آن به دو زبان فارسی و انگلیسی مشخصات کارگاه ذکر شده است.

شهرستان بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو به ثبت رسیده و هنرمندان و اساتید رشته های مختلف صنایع دستی در آن به آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی مشغول هستند.

بسیاری از این اساتید، با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در خانه های تاریخی این شهرستان، مشغول آموزش صنایع دستی به هنرمندان و هنرجویان هستند.