معرفی پیشینه مبارزاتی استان توسط کنگره ملی شهدا

قاب خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان، گفت:‌ برگزاری این رویداد پیشینه مبارزاتی، دینی، سیاسی، مقاومت مردم و رشادت های رزمندگان استان را تبیین و به ایرانیان و جهانیان معرفی می‌کند.

به گزارش قاب خبر: حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی بیان کرد: کنگره ملی شهدای لرستان پس از سه سال تلاش در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی ششم آبان ماه امسال برگزار می شود.

وی افزود: طی سه سال گذشته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان یک هزار و ۸۰۰ یادواره و همایش در سطح استان برگزارشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: تاکنون چهار همایش شهدای روحانی، عشایر، جاویدالاثر و شهدای زن در استان برگزار شده و تا پیش از برگزاری کنگره چندین همایش دیگر نیز برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: همه ما موظف هستیم قطعه درخشان تاریخ پر افتخار رشادت ها و مقاومت مردم استان را حفظ و در قالب یادواره، همایش، کنگره و زبان هنر تببین و به نسل آینده معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: اقداماتی که طی این مدت در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان برگزار شده، اقتدار ملی برای ما به وجود آورد که پیامد آن پیشرفت در همه عرصه ها است.

وی عنوان کرد: چهارم آبان ماه سالروز اعتراض امام راحل به پذیرش لایحه کاپیتولاسیون است که در این رابطه امام فرمودند با این لایحه استقلال ملت ما را فروختند که این اعتراض باعث شد ایشان را به ترکیه تبعید کنند که اگرچه این تبعید سختی هایی به همراه داشت ولی منجر به پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ شد.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به حوادث اخیر فلسطین، بیان کرد: در ماه های اخیر رژیم جعلی اسراییل به قرآن و به پیامبر(ص) جسارت علنی کرد و با حیوانات نجس وارد مسجد الاقصی شد، بارها بانوانی را که برای دفاع از مسجد الاقصی در آنجا اعتکاف کردند مورد ضرب و شتم قرار داد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اسراییل هر روز خانه‌ فلسطینی ها را تخریب کرد و برای غیر فلسطینی‌ها خانه ساخت افزود: این جنایات و جنایات دیگر دولت بیگانگان، منجر به طوفان الاقصی شد که مجاهدان فلسطینی در همان ساعات اولیه به اهداف اصلی خود رسیدند و تمام محاسبات رژیم ستمگر اسراییل بر هم خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: مجاهدان فلسطینی با طوفان الاقصی پاسخ جنایات ۷۰ ساله رژیم غاصب و جنایتکار قدس را بسیار کوبنده دادند و ضربات مهلک و عمیقی بر پایه های این رژیم وارد کردند به نحوی که دیگر آن رژیم سابق نخواهد بود.

 

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: مجاهدان فلسطینی پس از طوفان الاقصی مبارزانی خواهند بود که می توانند از زمین و هوا دشمن جنایتکار و هیولای دیو سیرت را مورد هجوم قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: براساس قوانین بین المللی مراکز بیمارستانی و درمانی باید از هرگونه آسیبی در امان باشد ولی رژیم جنایتکار اسراییل بیمارستان المعمدانی را بمباران کرد که منجر به شهادت زنان و کودکان شد.

وی گفت: امروز رژیم اشغالگر قدس جزو منفورترین رژیم ها در جهان است و حاکمان دیو سیرت و جنایتکار این رژیم جعلی بدانند ضربات مهلک‌تر و سنگین تری در راه است.

وی تصریح کرد: امروز دنیا رژیم اشغالگر را جنایتکار می دانند و باید کشورهای اسلامی از بیانیه دادن صرف نظر کنند و اقدامات عملی انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: باید بمباران ها قطع، کمک های انسانی به غزه ارسال و گذرگاه های غزه باز شود و همچنین عادی سازی روابط با رژیم دیو سیرت اسراییل توسط برخی کشورها از بین برود و سفیران این رژیم از کشورهای اسلامی و تمام مجامع بین المللی اخراج شوند.