مربی تیم ملی کوهنوردی کشورمان جان خود را از دست داد

قاب خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: حسین عظیمی کوهنورد با سابقه و مربی تیم ملی کوهنوردی کشورمان بر اثر سقوط سنگ در منطقه شیرز کوهدشت جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: محمد قدمی بیان کرد: دیروز صبح ساعت یازده اورژانس ۱۱۵ تماسی در خصوص مصدومیت یک کوهنورد با هلال احمر داشتند، نیروهای امداد و نجات نیز بلافاصله به سمت محل حادثه حرکت می کنند.

وی ادامه داد: اورژانس قبل از نیروهای هلال احمر، اقدامات اولیه را برای نجات جان وی انجام داده بود، اما اورژانس نتوانسته بود کوهنورد را به پایین انتقال دهد.

قدمی گفت: نیروهای هلال احمر با انجام بسکت فیکس، کوهنورد را به پایین انتقال می دهند، اما متاسفانه این کوهنورد جان خود را از دست داده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: ظاهرا سنگ بزرگی روی این کوهنورد می‌افتد و همین باعث مرگ او می‌شود.

قدمی گفت: دیروز عصر جنازه حسین عظیمی، توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بهشت زهرا کوهدشت انتقال داده شد.

وی اظهار کرد: احداث پایگاه کوهستان هلال احمر در منطقه شیرز به صورت فصلی و یا موقت ضروری است، به دلیل مسافت کوهدشت تا منطقه گردشگری شیرز حدود دو ساعت طول می‌کشد که نیروهای امدادی به محل حادثه برسند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: از ۱۵ اسفندماه تا پانزده خرداد هر سال ما در منطقه شیرز کوهدشت با بروز حوادثی مواجه هستیم، بنابراین احداث پایگاه کوهستانی هلال احمر لازم و ضروری است.