لزوم ارتقاء بهره وری تولید

به منظور بررسی و حل و فصل مسائل و مشکلات کشاورزان، و چالشهای احداث سیستم آبیاری تحت فشار اراضی چم مهکی در حاشیه رودخانه سیمره به مساحت ۵۰۰ هکتار ،جلسه ای مشترک با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر آب و خاک ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رومشکان و تعدادی از کشاورزان منطقه برگزار گردید .

به گزارش قاب خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: اصلی‌ترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی استان تامین امنیت غذایی و پایداری تولید است که در این راستا ماموریت ارتقای بهره‌وری تولید برای این سازمان شده است تا برای تامین غذای مردم تولید بیشتری داشته باشیم.

سید رضا نجفی زاده با بیان این که در موضوع بهره‌وری آب سه بخش دیده شده است تصریح کرد : عملیات آب و خاک در قالب به‌نژادی و به‌زراعی است که باید دست به دست هم دهند تا بهره‌وری تولید را ارتقا یابد.

مدیر آب و خاک و فنی مهندسی سازمان نیز اظهار کرد:  پروژه‌های متعددی در حوزه آب و خاک و ارتقای عملکرد آبیاری مانند اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار، تسطیح اراضی، پوششی کردن کانال‌های خاکی، انتقال آب با لوله و ترمیم آب‌بندان‌ها در مناطق مختلف استان تعریف شده است.

الوندفر تصریح کرد: در سطح شهرستانهای استان از جمله شهرستان رومشکان بسیاری از این طرح ها در حال اجرا می‌ باشد.

الوند فر با اشاره به اینکه ، هم‌اکنون لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در حال آماده شدن است و ضمن آن که برنامه هفتم را پیش رو داریم، افزود؛ باید در حوزه سیاستگذاری و تدوین راهبرد با مدیران وزارتی و استانی همفکری شود تا برای برنامه های پیش رو و در دست اقدام آماده باشیم .