لرستان در مسیر تبدیل شدن به «هاب منطقه»

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: برای توجه و افزایش رضایت مندی مشتریان، لرستان به «هاب منطقه» برای پاسخگویی تبدیل می شود.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: نبی الله شمسی فر بیان کرد: تبدیل مخابرات لرستان به هاب منطقه غرب کشور برای پاسخگویی به مشتریان باند پهن VDSL و ۱۱۸ در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای مرکز ۲۰۲۰ مخابرات لرستان و ۱۱۸ را به هاب منطقه تبدیل می کنیم که بتوانیم از منابع انسانی استفاده بهینه در عرصه را داشته باشیم.

شمسی فر عنوان کرد: هر چند در حال حاضر مخابرات لرستان، پاسخ گوی مشتریان ADSL استانهای ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان است.

وی ادامه داد: این ظرفیت را افزایش می دهیم و به سایر استانهای کشور این پاسخگویی را خواهیم داشت و تمام تلاش بر این است تا در بخش خدمات ۱۱۸ این موضوع محقق و پاسخگوی استانهای دیگر باشیم.

مدیر مخابرات لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به کاهش برق مصرفی در چندین مرکز مخابرات استان اشاره و گفت: در طول ۶ ماه گذشته بیش از ۵ مرکز مخابرات با استفاده از تخصیص نیروگاههای خورشیدی توانسته ایم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برق مصرفی را کاهش دهیم و از سرمایه گذشته بخاطر خرید تجهیزات استفاده بهینه صورت گرفته است.

شمسی فر ادامه داد: درآمد مخابرات لرستان به ازای هر تلفن ثابت به طور میانگین ۵ هزار و ۶۰۰ تومان است و هزینه ما در لرستان به ازای هر خط تلفن یا زوج سیم بالغ بر ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی بیان کرد: این عدد توازن درآمد و هزینه قطع به یقین در واحدهای مختلف توسعه، نگهداری، ارتقا کیفیت و رضایت مشتری تاثیر گذار است.

شمسی فر گفت: تمام تلاش بر این است که لرستان را از لحاظ مخابرات و ارتباطات به جایگاه خوبی و مطلوبی در سطح کشور برسانیم

شمسی فر در بخش دیگری از صحبت هایش به مطالبات لرستان در بخش ارتباطات به همراه اداره کل فناوری ارتباطات، اشاره و بیان کرد: یکی از مطالبات بحث افزایش سرانه فیبر نوری در استان است که ضعف لرستان را در زیرساخت ها از محل اعتبارات جبران کنند.
وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری مورد نیاز استان است که بتواند زیرساخت های خودش را در مناطق محروم و شهرستانهایی که از حیث سرانه فیبر نوری وضعیت مناسبی ندارند،جبران شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: تقریبا بیش از ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان داریم و تلاش بر این است که این میزان را افزایش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان و پلدختر از نعمت فیبر نوری مخابرات استان محروم هستند. که برای انها پروژه هایی را در دست احداث داریم.

شمسی فر همچینین به سرقت کابل های مخابرات در روستاها اشاره و عنوان کرد: سرقت کابل های مخابرات در لرستان بیش از میانگین کشوری است و اقدامات پیشگیرانه در حوزه مخابرات انجام شده است اما اینکار صرفا با حضور قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: این معضل خاص مخابرات نیست و سایر دستگاههای خدمات رسان نیز با آن درگیر هستند و پیشنهاد داده شد تا کمیته ای از دستگاههای ذی ربط و ذی صلاح تا هم افزایی برای کنترل سرقت تجهیزات تشکیل شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: در حوزه روستایی تعدادی به همین دلیل سرقت، ارتباط تلفن ثابت آنها مختل و قطع شده است و بخاطر کمبود بودجه سرمایه گذاری و حجم بالای این معضل، امکان ترمیم تجهیزات به سرقت رفته را نداریم اما یک اولویت بندی صورت گرفته است.

وی گفت: بجای اینکه از همین اعتبارات محدود، کابل های مخابرات را در تعداد کمی از روستاها زمینی و خاکی کنیم از دهیاری ها برای حفاری و رفع معارضین کمک خواسته ایم.

شمسی فر بیان کرد: تجهیزات را مخابرات تامین می کند اما حفاری ها را دهیاری ها تقبل می کنند و اینگونه تعداد بیشتری از روستاها کابل هایشان زمینی می شود.

مدیرمخابرات لرستان اظهار کرد: در خصوص توسعه تلفن همراه تابع ابلاغیه وزارت ارتباطات هستیم و ما فقط مجری می باشیم ، هر چند تاکنون تمامی برنامه های ابلاغی برای ارتقا تکنووژی سایت های روستایی به جز۴ روستای سرقلعه، دره چین، امامزاده محمد بن حسن و دست گرد انجام شده است.