لرستان؛ توان پرداخت بهای خسارت جدیدی را ندارد

استاندار لرستان گفت: لرستان دیگر توان پرداخت بهای خسارت جدیدی را ندارد.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: وضعیت لرستان به گونه ای است که دیگر توان پرداخت بهای خسارت جدیدی را ندارد و این موضوع باید با جدیت در دستور کار اعضای ستاد برای انجام اقدامات پیشگیرانه قرار گیرد و این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که جلوگیری از وقوع خسارت، همواره هزینه های کمتری در پی دارد .

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه ها به عنوان یکی از موارد مهم مطرح شده در جلسه امروز، تاکید کرد: همه باید در این زمینه کمک کنیم و مجموعه دستگاه های اجرایی مرتبط با وزارت نیرو در خط مقدم این اقدام قرار دارند و مسئولیت مستقیم متوجه آنها می شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: در بسیاری از موارد لازم است فراتر از زمان اداری و با پیگیری های میدانی مشکلات بررسی و شناسایی شوند، صرفاً با گزارش گیری نمی‌توان شناخت کافی از مسائل استان به دست آورد، پس لازم است با نگاهی جدید به دنبال ایجاد تحولات بود .

زیویار اظهار کرد: نباید با این تفکر که چون امسال لرستان دچار خشکسالی شده دیگر موضوع وقوع سیلاب های احتمالی نادیده گرفته شود، باید دانست که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و ضرورت دارد هر اقدامی که مانع خسارت به جان و مال مردم می شود در برنامه دستگاه های اجرایی گنجانده شود .

وی ادامه داد: در زمان وقوع بحران همه نهادها مسئول هستند و مهم‌تر این است که تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران با همکاری و همفکری اقدامات پیشگیرانه و اثر بخش را اجرایی کنند .