فعال شدن دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «معروف»

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری "معروف" با شعار حکمرانی عادلانه و چشم‌انداز افق بین‌الملل در این استان فعال شد.

ابراهیم بهروج بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های فیلم، عکس، پویانمایی، هنرهای تجسمی، هنرهای آوایی، ادبیات و پژوهش، شعر و رسانه و فضای مجازی در حال برگزاری و دریافت آثار هنرمندان است.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی با همکاری سازمان بسیج مستضعفین در راستای برگزاری این جشنواره گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند و نام نویسی تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری رایگان و مجازی این دوره آموزشی برای عموم افزود: آموزش اصول اعتقادات، آشنایی با مبانی فریضتین، آشنایی با مبانی عفاف و حجاب، آشنایی با فریضتین در اندیشه امامین انقلاب، فریضتین در سیره ائمه، آشنایی با مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی با قانون و مباحث حقوقی فریضتین از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان ادامه داد: جشنواره سال آینده برگزار می شود و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام تا پایان سال به سایت ستاد به آدرس www.setad-abm.ir مراجعه کنند.

بهروج همچنین از برگزاری ۲ جشنواره‌ فرهنگی هنری و رسانه‌ای شهید کشوری و شهید رسول زاده بنام شهدای امر به معروف و نهی از منکر لرستان با همکاری سازمان زندان‌های استان خبر داد و از هنرمندان و اهالی رسانه خواست همچون دوره‌های قبل مشارکت پرشوری در این جشنواره‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه جزییات این جشنواره ها نیز به زودی اعلام می شود اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی را در عرصه‌های ۱۸ گانه این فریضتین حمایت می‌کند.

بهروج افزود: همچنین مسابقات کتابخوانی امر به معروف و نهی از منکر برای طلاب مدارس علمیه برادران و خواهران و مسابقه کتابخوانی عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان استان برگزار می شود.