فعالیت ۲ شیفت کاری گمرک جهت سرعت بخشی به تشریفات گمرکی مواکب

مدیر عامل گمرک لرستان از فعالیت ۲ شیفت کاری گمرک جهت سرعت بخشی به تشریفات گمرکی مواکب خبرداد.

به گزارش قاب خبر: مدیر گمرک لرستان ، با بیان اینکه روند ترخیص بارهای مواکب استان از یکم مردادماه آغاز شده است، افزود: تاکنون ۱۰۰ دستگاه از ماشین های باری مواکب از گمرک استان ترخیص شده و این روند حتی در روز های تعطیل به صورت ۲ شیف کاری همچنان ادامه خواهد داشت.

“حسن حسینی، با تاکید بر اینکه روند ترخیص بارها در گمرک لرستان با سرعت بالا از سوی کارکنان مجموعه در حال انجام است، افزود: در این راستا حدود ۱۵ نفر از نیروهای گمرک استان در ۲ شیفت کاری از صبح تا هر ساعتی از روز حتی روزهای تعطیل که مراجعه مواکب ادامه داشته باشد در حال انجام کار ترخیص بارهای مواکب هستند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ ماشین باری مواکب استان از گمرک ترخیص و روانه مرزهای عراق می شود، ادامه داد: موکب ها باید هرچه سریعتر نسبت به دریافت برگه خروج موقت (کاپوتاژ) گمرکی خود اقدام کنند تا در کشور عراق با مشکل مواجه نشوند چرا که ملاک برای مسئولان کشور عراق براساس مدارکی است که گمرک استان تایید کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه هزینه خروج موقت (کاپوتاژ) هر ماشین حدود یک میلیون سیصد هزار تومان است، عنوان کرد: گمرک لرستان هزینه خروج موقت خودروهای مواکب را رایگان کرده و نماینده مواکب با در دست داشتن مدارک و معرفی نامه ستاد عتباد استان جهت خروج موقت خودرو و بار به گمرک لرستان مراجعه و مجوز خورج آن ها صادر می شود.

وی با تاکید بر اینکه در گمرک لرستان همکاری کاملی با موکب ها صورت می گیرد، عنوان کرد: روند کاپوتاژ هر ماشین حدود یک ساعت زمان می برد که گمرک لرستان با ۲ شیفته کردن فعالیت مجموعه تلاش کرده است این روند را سرعت ببخشد.