غدیر؛ سبب ترویج فرهنگ علوی در سطح بین‌المللی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به حضور فعال انجمن‌ها و هنرمندان در برنامه‌های گرامیداشت جشن ۳ کیلومتری غدیر در خرم‌آباد گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این جشن تدارک دیده شده است.

به گزارش قاب خب ، اعظم روانشاد در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری جشن ۳ کیلومتری ستاد غدیر استان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم جشن غدیر را به شکل هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم بیان کرد: بزرگداشت این عید سعید فارغ از اینکه تکریم شعائر دین است، از سوی دیگر سبب ترویج فرهنگ علوی در سطح بین‌المللی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: غدیر نباید صرفا مراسمی باشد که از آن به سادگی عبور کنیم؛ بلکه غدیر یک جریان و حرکت است که باید تداوم داشته باشد.

روانشاد به نقش رسانه‌ها و اهالی قلم در جریان‌شناسی غدیر اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها و اهل قلم باید توجه ویژه‌ای به مسئله غدیر داشته باشند و حقایق، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های غدیر را معرفی و تبیین کنند و صرفا به اطلا‌ع‌رسانی اخبار این جشن اکتفا نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه باید پیام‌رسان غدیر باشیم گفت: به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و آشنایی نسل جوان و نوجوان با واقعه غدیر برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در جشن سه کیلومتری تدارک دیده شده است و انجمن‌های فرهنگی هنری استان و هنرمندان نیز در این روز حضوری فعال و پر رنگ خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آمادگی این اداره کل برای پشتیبانی از نیروهای مردمی شرکت‌کننده در این جشن خبر داد و افزود: به منظور اجرای هرچه باشکوه‌تر این جشن آمادگی هرگونه همکاری از لحاظ اجرایی و محتوایی با ستاد غدیر استان وجود دارد.