عجله و شتاب ، علت های اصلی افزایش تصادفات جاده ای در لرستان

رئيس پليس راه استان لرستان از افزايش تصادفات در محورهاي مواصلاتي استان خبر داد و گفت: متاسفانه تصادفات منجر به جرح و فوت ناشي از عجله و شتاب بي مورد رانندگان در جاده ها مي باشد.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ محمدزارعی گفت: به طور کلی خطاهای انسانی از مهمترین عامل تصادفات و تلفات جاده ای به شمار می رود و تنها راه جلوگیری از آن رعایت قوانین و مقررات حاکم بر جاده است.

وی با اشاره به اینکه یکنواختی و پر پیچ و خم بودن جاده های کوهستانی در تصادفات بی تاثیر نیست گفت: رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت نمایند و از هرگونه سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ در جاده ها خودداری نمایند.

سرهنگ زارعی تصریح کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جان عزیزانمان را حفظ کنیم و در اثر بی احتیاطی شاهد از بین رفتن آن ها در جلوی چشمانمان که جز پشیمانی و غم و قصه چیز دیگری را به دنبال ندارد نباشیم.

رئیس پلیس راه لرستان در پایان با تاکید بر رعایت فاصله مجاز با خودرو های جلویی هنگام رانندگی گفت: رانندگانی که هنگام رانندگی فاصله مجاز با خودروی جلویی را حفظ نمی کنند قادر نخواهند بود در مواقع مورد نیاز سریع عکس العمل نشان دهند و ترمز کنند، این فاصله به خاطر این است که اگر به هر دلیلی خودرو جلویی ترمز کرد و ایستاد بتواند از وقوع تصادفات جلوگیری کند.