طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در خرم آباد

معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد لرستان گفت: طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر به عنوان یکی از طرح‌های پیشنهادی به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران ارسال شده است.

به گزارش قاب خبر: رضا نیازی در دیدار با شهردار خرم آباد، بیان کرد: گذرهای فرهنگی بخشی از کالبد هنری شهر و فضایی برای ارتقای خلاقیت شهروندان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: گذرها فرصتی برای برقراری ارتباط بی واسطه بین ارائه‌دهندگان خدمات فرهنگی و هنری با مصرف‌کنندگان است که این گذرها را به عنوان مقصد گذراندن اوقات فراغت و یا تأمین کالاها و ملزومات فرهنگی انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در گذرهای فرهنگ و هنر مجموعه‌ای از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و فضای بیرونی آن فضای برای عرضه هنر خیابانی، هنر‌های آیینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن خرم‌آباد در بین ۳۶ شهر راه یافته به نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران، نیاز است در حوزه فرهنگی، ارتباطات و تعاملات شهرداری خرم آباد با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شود تا زمینه های انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب بیش از پیش فراهم شود.

نیازی افزود: رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت فرهنگی و هنری است و از آنجا که شهرداری خرم‌آباد ظرفیت‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری می‌تواند منجر به تاثیر بیشتر این فعالیت‌ها در سطح جامعه باشد.

شهردار خرم‌آباد نیز گفت: از تمامی پروژه‌ های فرهنگی و هنری که بتواند خرم‌آباد را بیش از گذشته به کشور معرفی کند حمایت می‌کنیم.  

سعید فتوحی افزود: در راستای ایجاد فرهنگسرا در شهر خرم‌آباد  تلاش های خوبی صورت گرفته؛ اما وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این راه می‌تواند ما را سریع‌تر به نتیجه مطلوب برساند.