ضرورت ثبت اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در سامانه جامع اموال (سادا)

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند اطلاعات اموال غیرمنقول، انفال و اموال تملیکی که به عنوان مالک، بهره.بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت و تکمیل نمایند.

به گزارش قاب خبر: شاداب فر بیان کرد: در صورتی که اموال ثبت نشده در سادا، از طریق بازرسی میدانی یا گزارش‌های مردمی توسط این اداره‌کل شناسایی شود، می‌بایست اسناد مالکیت آن به نام دولت به نمایندگی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان امین اموال دولت اصلاح و فروش یا تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: همچنین پرداخت هرگونه اعتبارات از جمله طرح‌های تعمیرات اساسی، ماشین‌آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال ۱۴۰۱ و هرگونه پرداخت برای تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی و سایر منابع برای موارد ثبت نشده در سادا ممنوع بوده و عدم اجرای آن، به منزله تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی است.

شاداب فر تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ کلیه دستگاه‌های اجرایی محلی ۹۳ درصد اموال خود را در سامانه مذکور ثبت نموده در صورتی که در سال ۱۴۰۰ با تلاش همکاران اداره اموال این اداره‌کل ثبت اطلاعات در سامانه به ۱۰۰ درصد افزایش و این اداره‌کل مقام برتر در سطح کشور را کسب نموده و مورد تقدیر مقامات وزارت متبوع قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان در خصوص تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تگ برگ بیان داشت: تاکنون ۹۰ درصد از کل اسناد دفترچه‌ای استان تبدیل به تک برگ شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی (به غیر از دستگاه‌های اجرایی متمرکز) مکلفند اسناد مالکیت املاک و اراضی خود را به این اداره‌کل تحویل نمایند تا در مخزن اسناد دولتی مستقر در اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی نگهداری شود. این اداره‌کل در سال گذشته با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوز صدور سند تک برگ دولتی ۲۲۴ ملک مربوط به اداره‌کل آموزش و پرورش استان که دارای کاهش مساحت می‌باشد، دریافت نموده که به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال جهت صدور سند معرفی نماید.