فرماندار شهرستان رباط‌کریم:

زیرساخت لازم برای ایجاد ۱۰ هزار شغل در رباط کریم

فرماندار رباط کریم گفت: این شهرستان، دارای دو شهرک صنعتی دولتی، چهار شهرک خصوصی و هفت منطقه صنفی صنعتی است که در شرایط کنونی قابلیت ایجاد ۱۰ هزار شغل را دارد.

به گزارش قاب خبر رباط کریم: نظام ملکشاهی در سومین جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با شهرستان رباط کریم، افزود: با ایجاد دو شهرک صنعتی دولتی، چهار شهرک خصوصی و هفت منطقه صنفی صنعتی در رباط کریم، قابلیت ارتقا تا ۱۰ هزار شغل را نیز دارا هستند.

وی با بیان پتانسیل بالای شهرستان برای اشتغالزایی، تصریح کرد: با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، دوران پسا تحریم و وجود کرونا ویروس نه تنها کارخانه ای درشهرستان تعطیل نشد بلکه توانستیم دو هزار شغل جدید نیز ایجاد نماییم.

رئیس ستاد تسهیل شهرستان با اشاره به اهم مشکلات کارخانجات حاضر عنوان کرد: درخواست اصلاح تعرفه گاز واحدهای ریخته گری، دیون تامین اجتماعی، مشکلات مالی سرمایه در گردش، موضوعات زیست محیطی، ارزش افزوده و پاسخگویی استعلام حریم راه از مهم ترین مشکلات بود که بانک ها مکلف شدند در خصوص تسهیلات بانکی سرمایه در گردش و تامین اجتماعی در راستای تقسیط دیون همکاری های لازم را به عمل آورند.

وی در پایان با اشاره به محدودیت‌های زیست مجیطی برای برخی از صنایع خاطر نشان کرد: با پیگیریهای انجام شده مساعدت در پاسخ استعلام برای اصلاح پروانه فعالیت در شهرک ها در دستور کار اداره محیط زیست قرار گرفته است که امیدواریم گشایش مطلوبی در این زپینه حاصل شود.

نظام ملکشاهی به همراه حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛ ید الله صادقی، مدیر کل صمت استان تهران در معیت هیئت های همراه و با حضور برخی از مسئولان شهرستان و مدیران شهرک های صنعتی از یک کارخانه در روستای شهرستانک، دو شرکت در شهرک شهید زواره ای و دو شرکت دیگر در شهرک صنعتی نصیرآباد دیدن کردند و در شرکتی واقع درفاز دو شهرک صنعتی پرند به پای دغدغه های ایثارگران اقتصادی نشستند و دستورات لازم برای رفع مشکلات را در سالی که به نام “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری شده را صادر نمودند.