زیبایی شناسی هنر در پیشبرد اهداف و فعالیت های قرآنی

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیبایی شناسی هنر در پیشبرد اهداف و فعالیت های قرآنی راهگشا است.

به گزارش قاب خبر: اصغر امیرنیا اظهار کرد: در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از قرآن به عنوان نقشه راه از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بعدی هنر است، سعی کردیم برنامه‌های قرآنی براساس ظرفیت‌های هنری استان مانند خوشنویسی، هنرهای تجسمی، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، تئاتر و … با موضوع قرآن که نقشه راهی برای کشور و جهان است، باشد.

امیرنیا تصریح کرد: لرستان استانی تاریخی، فرهنگی، ولایت‌ مدار است که با فرهنگ امام حسین (ع) و سایر ائمه عجین شده و از همین روی دغدغه فعالیت‌های قرآنی و عترتی در این استان کاملا مشهود است.

وی گفت: لرستان از نظر باوری و ارزشی استانی مستغنی است و به واسطه نخبگان و شخصیت‌های بزرگی که دارد این باورها و ارزش ها در سبک زندگی مردم نیز جاری و ساری شده است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: کرونا هم نقمت بود و هم نعمت، نقمت از آن جهت که بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم و نعمت از این جهت که فرصت‌های جدیدی برای مردم به وجود آمد و جامعه قرآنی باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کند.

امیرنیا با تاکید بر یک دست شدن جامعه قرآنی کشور، تصریح کرد: تا زمانی که جامعه‌ قرآنی یک دست نباشد نتایج کار خیلی ماندگار نخواهد بود، پس باید در کنار هم امت واحده باشیم و تجربیات مفید را به همدیگر انتقال دهیم.