توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت هدف کنگره ملی شهدا

اختصاصی قاب خبر: معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: کنگره های ملی شهدا از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و از همان سال سهمیه هایی برای استان ها تعریف شده که برگزاری کنگره شهدای لرستان نیز در این راستا است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: سرهنگ محمد محمودوند بیان کرد: مقدمات برپایی کنگره ملی شهدای استان باهدف توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده و این رویداد ششم آبان ماه امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته در راستای این مهم بیش از ۴۵۰ جلسه برگزار و ۱۴ کمیته برای انجام فعالیت های کنگره تعریف شد و مسئولان ادارات در راس استاندار به عنوان مدیران اجرایی ستاد کنگره با دبیران کنگره در سپاه همکاری لازم را داشتند.

سرهنگ محمودوند عنوان کرد: در راستای برگزاری کنگره شهدای لرستان ۱۵۰ جلسه اندیشه ورز، ۳۱۴ عنوان برنامه،  ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام با سند انجام شده است.

وی افزود: تاکنون پنج اجلاسیه ، یک هزار و ۸۰۶ یادواره شهید در قالب آبروی محله، حوزه ای، پایگاه، شهرستانی و قشری در این راستا برگزار شده است.

سرهنگ محمودوند اظهار کرد: چاپ ۱۱۳ کتاب با عنوان های مختلف در این راستا، ۱۵ پویش مجازی، ۲ جشنواره تولید محتوای دیجیتال،  پخش ۴۰ مستند حوزه دفاع مقدس در صدا و سیما، ۲۰قسمت پویا نمایی و ساخت فیلم سینمایی فاخر «از حاج عمران تا کربلا » بخشی از اقدامات ذیل کنگره شهدای لرستان می‌باشد.

وی افزود: علاوه بر این  ساخت و نصب ۵۴ سرویس و المان و ۵۸ یادمان در حوزه اقدامات فرهنگی هنری، سرپرستی ۶ هزار و ۵۵۵ کودک یتیم، انتشار چهار هزار و ۶۰۰ عکس رزمندگان، ترمیم و نصب بیش از ۲ هزار تابلوی شهید در استان  و آزادی ۶ هزار و ۵۶۵ زندانی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. همچنین بیش از ۱۳۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس واکاوی و در جریان کنگره قرار گرفت.

وی ادامه داد: اجرای ۱۸۵ تئاتر خیابانی، ۱۲ جشنواره ، عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۲۴ قسمت نقش زنان در دفاع مقدس، ۱۴ رویداد چندجانبه ورزشی و ۵۰ مورد صعود به قله‌های کشور و بین‌المللی، ۱۶ اردوی تیم ملی از جمله اقدامات ستاد کنگره هستند.

سرهنگ محمودی عنوان کرد: همچنین۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس،  تقدیر و تجلیل از ۵۸۰ ورزشکار و یک هزار و ۲۰۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی،  و تجلیل از ۹۳خانواده شهدای روحانی و… از دیگر اقدامات هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به اختتامیه این کنگره در ششم آبان ماه گریزی زد و عنوان کرد: تاکنون اجلاسیه‌های شهدای عشایر و زنان برگزار شده است و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر، دانش‌آموز و کنگره نهایی  در روزهای آینده برپا خواهد شد.