تعیین تکلیف، فاضلاب دانشگاه لرستان پس از سال‌ها بلاتکلیفی

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: فاضلاب دانشگاه لرستان پس از سال‌ها بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شد.

به گزارش قاب خبر: علی سالاروند با تأکید بر ساماندهی فاضلاب این دانشگاه نتیجه بررسی‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در دو راهکار اجرایی پیشنهاد نمود.

وی ادامه داد: به طوری طی راهکار اول و با اتصال فاضلاب دانشگاه به منهول فاضلاب شهری خرم آباد با هماهنگی آبفا می‌توان مشکل فاضلاب این دانشگاه را از طریق تصفیه خانه فاضلاب شهری خرم آباد برطرف نمود و راهکار دوم که مورد بررسی بیشتری قرار گرفت نیز، ایجاد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب در محل دانشگاه لرستان بود که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دانشگاه لرستان با استقبال از پیشنهاد دوم اظهار کرد: درصورت ایجاد سیستم تصفیه‌ فاضلاب در محل دانشگاه لرستان می‌توان از فاضلاب تصفیه شده، پس از تأیید محیط زیست و بازچرخانی جهت آبیاری فضای سبز و کاشت درختانی مانند صنوبر در محل اراضی دانشگاه استفاده نمود.

علی نظری تصریح کرد: دانشگاه لرستان به طور جدی اقدامات لازم را در جهت احداث سیستم تصفیه فاضلاب و یا انتقال فاضلاب از طریق اتصال به شبکه انتقال فاضلاب شهر خرم آباد انجام خواهد داد و حفظ معیارهای محیط زیست یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه لرستان است.

در پایان مقرر شد؛ دانشگاه لرستان به قید فوریت نسبت به ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب و یا اتصال فاضلاب دانشگاه به شبکه فاضلاب شهری خرم آباد اقدام نمایند و گزارشی از روند اجرا را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه دهد.