تشکیل کارگروه تخصصی آسیب شناسی بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: با هدف احیاء و حمایت از سرمایه گذاری کارگروه تخصصی آسیب شناسی بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در استان تشکیل می شود.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: علی آشتاب تصریح کرد: کل مطالبه مردم لرستان، مسئولان، استاندار و نمایندگان از دولت، حمایت از بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بود که برای تحقق این امر قرار شد که یک کارگروه تخصصی با موضوع آسیب شناسی بنگاههای اقتصادی تعطیل و با ظرفیت پایین تشکیل شود.

وی ادامه داد: راهکار در این رابطه قرار بوده ارائه شود و منابع اعتباری برای احیا، تکمیل و توسعه این بنگاهها فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند سد «معشوره»، راه آهن، سد “بختیاری” و… گفت: اینها می‌توانند نقش یک هلدینگ را ایفا کرده تا هم توسعه زیرساخت‌های استان را داشته باشیم و هم در حوزه اشتغال مؤثر باشند.

آشتاب تاکید کرد: سیاست‌های اقتصادی که دولت دارد، پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف و در قالب‌های مختلف ایجادی، توسعه‌ای، سرمایه در گردش و.. نیز قرار است در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: توجه به بخش کشاورزی و توسعه اراضی آبی، ایجاد سیستم‌های نوین آبیاری، ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، گیاهان دارویی و… استان نیز قرار است در راستای ایجاد اشتغال در استان مورد توجه قرار بگیرد.