تربیت نیرو و کادرسازی مهمترین رویکرد انجمن‌های فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تربيت كادر و نيروي انسانی را از مهم‌ترین رویکردهای انجمن‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد.

به گزارش قاب خبر:  اعظم روانشاد در جلسه اعطای حکم رئیس انجمن داستان‌نویسان لرستان ، بر ارائه برنامه‌های بنیادی‌‌تر و مستمر در این انجمن تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهداف انجمن‌های ادبی به ویژه انجمن داستان‌نویسان افزود: ایجاد فضایی امن برای توسعه و ترویج نقد شدن و نقد کردن، پدید آوردن آثار ادبی، تشکیل فضایی سالم برای جوانان و نوجوانان به داستان و شعر، گسترش و تداوم ارتباطات اعضا در سطح تخصصی‌تر با یکدیگر و کارشناسان و چهره‌های ادبی شاخص، ارتقای سطح توانمندی و آشناسازی اعضا با جریان‌های ادبی معاصر، معرفی چهره‌های جوان و خلاق به جامعه از جمله این اهداف هستند که باید به خوبی دنبال شوند.

روانشاد تصریح کرد: در انجمن داستان‌نویسی لرستان ایجاد بانک اطلاعاتی از نویسندگان، برنامه‌ریزی در زمینه‌ تولید کتاب‌های مختلف، فراهم‌سازی فضای گفتگو با برگزاری نشست‌های مختلف، در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: انجمن داستان‌نویسی لرستان می‌تواند محفلی صمیمی برای ظهور و بروز تراوش‌های ذهنی، ذوق و احساس درونی نویسندگان علاقه‌مند در حوزه ادبیات باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: انجمن‌های ادبی در شناسایی و کشف و پرورش نوقلمان و ارتقای دانش فنی اعضای انجمن‌ها و بالا بردن سطح تولیدات و توسعه ادبی استان نقش دارند.

وی افزود: این انجمن‌ها می‌توانند زمینه ظهور چهره‌های ادبی را فراهم کنند و این چهره‌های نوظهور برای جامعه آثار ادبی مختلف را تولید کنند.

وی تربیت نیرو، کادرسازی و شبکه‌سازی در انجمن‌های فرهنگی هنری استان را مورد تاکید قرار داد .

روانشاد افزود: باید با برنامه‌ریزی در قسمت‌های مختلف و ارتباط با سایر انجمن‌ها، کادرسازی داشته و نیروسازی‌ها براساس ارزش‌های انقلابی و در راستای اهداف انقلاب اسلامی صورت گیرد که در برنامه‌های مختلف انجمن‌ها پای کار باشند و با تربیت نیرویی که صورت گرفته حول یک موضوع مشخص فعالیت‌های منسجم و اثربخش انجام شود و با این هم‌افزایی میان انجمن‌ها اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

روانشاد با اشاره به نقش و تاثیر انجمن‌های ادبی در نشر ادبیات لرستان تاکید کرد: انجمن‌های داستان‌نویسی لرستان، با کشف و پرورش استعدادها، نقد آثار و بالابردن کیفیت آثار، معرفی صاحبان قلم به رسانه‌ها و همت در حفظ و بازتولید و نشر فرهنگ و روشن نگاه داشتن چراغ ادبیات به‌عنوان مهمترین بستر فرهنگ نقش اساسی خود را باید ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: در ایام نوروز اعضای انجمن داستان‌نویسی لرستان با موضوع معرفی لرستان آثاری را تولید کنند.

وی بیان کرد: تداوم حیات فرهنگی جامعه وابسته به فعالیت انجمن‌ها‌ی فرهنگی و هنری است اگر قرار است در این سرزمین، فرهنگ تولید و بازتولید شود، این اتفاق باید در انجمن‌های فرهنگی و هنری رخ دهد.

در این مراسم سیدمهدی موسوی به عنوان رئیس انجمن داستان‌نویسان لرستان براساس انتخابات صورت گرفته در این انجمن حکم مسئولیت خود را دریافت کرد.