تخصیص ۲۰ هزار میلیارد ریال پرداخت غرامت به کشاورزان

قاب خبر: عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال بر اساس دستور رییس جمهور برای پرداخت غرامت به کشاورزان تخصیص یافته است که تا پایان آبان ماه جاری ۶ هزار میلیارد ریال و مابقی آن تا پایان آذر پرداخت می شود.

به گزارش قاب خبر: محمدرضا طلایی تصریح کرد: غرامت کشاورزان به صورت هفتگی در بخش مرغ گوشتی، تخم‌گذار، دام و شیلات پرداخت می شود، اما باتوجه به خسارت بالا در حوزه زراعت، این امر منوط به تامین اعتبارات دولتی است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی یک صندوق حمایتی است، سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال بابت حق بیمه از کشاورزان دریافت شد و در ازای آن ۳۵ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به ثبت ۲۷۰ تعرفه بیمه‌ای در بخش کشاورزی کشور، تصریح کرد: غرامت پرداختی به کشاورزان متناسب با میزان خسارت نیست و صندوق بیمه کشاورزی کمتر از ۴۵ درصد خسارت را پرداخت می‌کند که این بر اساس دستورالعمل هاست.

طلایی اضافه کرد: برقراری بیمه انفرادی و بیمه عوامل تولید هم از طرح‌هایی است که در دستور کار صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد.

 

وی همچنین در خصوص طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: این طرح با نتایج بسیار خوبی در حال اجراست و آمار نشان می‌دهد استقبال از آن مطلوب بوده است.