نظام ملکشاهی:

تاثیر کشت زعفران بر ایجاد اشتغال پایدار در رباط کریم

فرماندار رباط کریم اظهار کرد: با توسعه کشت محصولات کم آب بر همچون زعفران، گشنیز، کلزا ، گل محمدی و غیره.. می توان هم از مصرف آب جلوگیری کرد و هم ارزش افزوده بالایی را نصیب کشاورزان و کشور کرد.

به گزارش قاب خبر رباط کریم: کشت زعفران طی سال‌های اخیر در شهرستان رباط‌کریم مورد استقبال زارعان قرار گرفته و همه ساله برداشت زعفران از اوایل آبان ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

فرماندار رباط کریم در بازدید از مزرعه کشت زعفران در روستای منجیل آباد، توسعه این محصول را به جهت تطابق با شرایط آب و هوایی شهرستان و طبع خشک این گیاه از لحاظ کم آب بری، مستعد توسعه و گسترش دانست.
وی با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های آبی ؛ بر ترویج و جایگزینی گیاهان با نیاز آبی پایین تأکید کرد و افزود: با توجه یه شرایط آب و هوایی رباط کریم، شهرستان این ظرفیت را دارد تا در آینده به یکی از قطب های تولیدی منطقه تبدیل و جایگاه ویژه ای در این بخش کسب نماید. همچنین تولید زعفران و دیگر گیاهان دارویی می تواند ضمن افزایش تولید و درآمد زایی، شرایط ایجاد اشتغال پایدار را در شهرستان به همراه داشته باشد و در بخش توریسم ظرفیت مناسبی ایجاد نماید.

نظام ملکشاهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت زعفران است تصریح کرد: این محصول پرطرفدار و خرید آن در فراتر از مرزها موجب شده تا کشاورزان داخل کشور در سایر استانها نیز شانس خود را برای به گل نشستن زعفران امتحان کنند و خوشبختانه امروز رباط کریم نیز یکی از شهر هایی است که در تولید و کشت زعفران موفق است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: می توان با گسترش در کاشت این محصول که صنعتی جهانی است، در بخش اقتصادی و تجارت جهانی نیز و از این ظرفیت به نفع توسعه شهرستان استفاده کرد.