ایجاد تاسیسات گردشگری در استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: زیرساخت و تاسیسات گردشگری در برخي از جاذبه هاي گردشگري در استان ايجاد شده است.

به گزارش قاب خبر: سیدامین قاسمی افزود: برخی از این تاسیسات گردشگری در دره شیرز در شهرستان کوهدشت و دریاچه گهر در دورود ایجاد شده است.

 

قاسمی بیان کرد: به منظور تامین روشنایی و رفاه حال گردشگران در اطراف دریاچه گهر،  یک نیروگاه برق ۳۰ کیلو واتی احداث شد.

 

وی ادامه داد: عملیات شاخص دیگری شامل احداث منبع و خط انتقال آب در بالادست، احداث سپتیک، بهسازی مسیر، دیواره سازی رودخانه، مرمت پل و تاسیسات مسیر، اجرای سکوی پیک‌نیکی و مرمت ابنیه و سرویس‌های بهداشتی در محدوده دریاچه گهر انجام شده است.

 

قاسمی بیان کرد: همچنین بهسازی مسیر اجرای زیرساخت گردشگری در آبشار چکان شامل اجرای پیاده‌ راه، سکوهای پیک‌نیکی و عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در کمپ گردشگری ازنا نیز انجام گرفت.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی چشمه های روستای چروش دلفان گفت: بقاع متبرکه امامزادگانی همچون امامزاده زیدبن علی(ع)، امامزاده محمد، احمد و ابراهیم در این استان ایام نوروز و تعطیلات، زائران بسیاری از سایر شهرها و استان‌های کشور دارند.

 

قاسمی تصریح کرد: از جمله این بقاع متبرکه، امامزاده پیر شمس‌الدین است که در ۲۲ کیلومتری غرب شهرستان چگنی قرار دارد  و در این منطقه سکوهای پیک‌نیکی احداث شد و راه دسترسی و پله‌های این بقعه مورد بهسازی قرار گرفت.