اهدا بیش از ۹میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در لرستان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در لرستان گفت: ۴۸۹ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال توسط این بانک به دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا شد.

به گزارش قاب خبر: نوراله نظریان افزود: این تجهیزات شامل کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، ترمومتر حرفه ای، پالس اکسی متر، بارکدخوان و ترالی اورژانس می باشد که به دانشگاه علوم پزشکی اهدا و در مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت منتخب استان توزیع شده است.

وی ادامه داد:اهدای تجهیزات پزشکی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و باهدف مقابله با ویروس کرونا است.

نظریان تصریح کرد: همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی خود و با توجه به شرایط بحرانی کشور در مقابله با ویروس کرونا، از محل درآمدهای وجه التزام، با مشارکت در طرح شهید سلیمانی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را در ۲ مرحله برای تهیه ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز پیشگیری، واکسیناسیون، درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کشور اختصاص داده است.

وی افزود: مشارکت در فاز نخست طرح شهید سلیمانی در راستای خرید اقلام مورد نیاز به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال به صورت کامل اجرایی و در مجموع ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن، مانومتر و ترالی، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV ، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی و یک هزار و ۲۶۰ مرکز بهداشتی منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: فاز دوم نیز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که در این مرحله حدود ۱۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی برای ارسال و توزیع بین مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت منتخب سراسر کشور تهیه شده است.