استفاده از نمایش عروسکی و قصه گویی در جهت مدیریت مصرف برق

 مديرعامل توزيع برق لرستان گفت: اين شركت در برپايي نخستين نمايش عروسكي مديريت مصرف برق طي يكسال گذشته و اجراي برنامه هاي تخصصي براي كودكان و نوجوانان در سطح مدارس دارای تجارب زیادی است.

مهران امیری بیان کرد: جشنواره عروسکی با محوریت مصرف بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی برق در دی ماه سالجاری به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود.

امیری اظهار کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی این شرکت، جلسات متعدد دبیرخانه جشنواره طی ۵ ماه گذشته برگزار شده است. و تاکنون بیش از ۶۰ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرعامل توزیع برق لرستان تصریح کرد: بخشی از موفقیتهای کنترل ناترازی تولید و مصرف برق در ایام گرم امسال را مرهون برنامه های فرهنگسازی و مدیریت مصرف برق مشترکان است.

مهندس امیری گفت: امیدواریم  با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده، همکاری دستگاه‌های استان و… این جشنواره به نحو احسن برگزار شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل توانیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های صنعت برق کشور گفت: بهره‌گیری از نقش و کارکرد هنر و تلفیق آن با آموزه‌های مدیریت مصرف، رویکردی نوین در آگاهی دهی و اقناع افکار عمومی در مسیر  فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود.

محمد علی اکبری تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف برق ۵ جشنواره فرهنگی و هنری در کل کشور برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: جشنواره ملی کاریکاتور مصرف برق  در همدان، برق و رسانه در تهران، جشنواره فیلم کوتاه به میزبانی زنجان، جشنواره قصه گویی به میزبانی البرز و جشنواره نمایش عروسکی به میزبانی لرستان در دستور کار است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل توانیر تصریح کرد: نخستین جشنواره قصه گویی  با رویکرد بهره‌گیری از این هنر خلاق در تحقق اهداف مدیریت مصرف برق به میزبانی لرستان در ۵ و ۶ دی ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره یک اقدام بزرگ، ریشه ای و ماندگار خواهد بود و انصافا در اجرای این جشنواره، برنامه ریزی دقیق و مناسبی صورت گرفته است.

علی اکبری اظهار کرد: در حوزه اثربخشی برای کودکان به تولید محتوای اختصاصی نیاز داریم که یکی از این کارها نمایش عروسکی و قصه گویی است.

وی با اشاره به اینکه حس شنیداری مان بسیار قوی است، تصریح کرد: با این تکنیک، می توانیم  ذهن خلاق کودک و خالی از موضوعات را با نمایش عروسکی فعال کنیم و فکرش را به سمت حوزه هدف خودمان راهنمایی کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل توانیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های صنعت برق کشور عنوان کرد: قاعدتا با ادبیات کودکانه و رنک های کودکانه و آن چیزی که برای کودک جذاب است، می توان اثری ماندگار را ثبت کرد.

وی گفت: برگزاری و میزبانی این جشنواره به عنوان رویداد فرهنگی افتخاری برای لرستان و خرم آباد است اما لازم است تا با استفاده حداکثری از این جشنواره ، مخاطب های زیادی را مورد هدف قرار دهیم.

علی اکبری تصریح کرد: در این راستا لازم است تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، کانون پرورش فکری، میراث فرهنگی و گردشگری و… برنامه ریزی لازم را داشته و پای کار باشند تا اثربخشی این رویداد فرهنگی را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که قرار است جشنواره ها دو سالانه برگزار شود  و امسال میزبانی با لرستان است حال با همکاری و حمایت همه جانبه، کاری کنیم که خاطرات خوش شکل گیرد و در اذهان بماند.